Kvalitetsvin fra Portugal
Handelsbetingelser
Revideret 27-09-2024
Bestilling
Hos nordjysk-vinimport.dk kan der bestilles varer fra hjemmesiden. Du kan også kontakte os via telefon eller e-mail. Du er dog altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til vores varer. Alle priser på hjemmesiden angives inklusiv moms, afgifter mv. Bemærk at vi ikke sender varer til udlandet, men udelukket i Danmark.
Sådan handler du!
Priserne er baseret på salg af enkeltflasker men i enkelte tilfælde også i kasser. Dette vil fremgå under bestillingen. Vælg de varer du ønsker at købe i indkøbskurven og fortsæt herefter til betaling.
- Udfyld kunde oplysninger samt eventuel leveringsadresse.
- Ved levering til privat adresse: skriv venligst i “kommentar til ordre”, hvor varen må sættes, hvis der ikke er nogen hjemme.
- Vælg Levering eller afhentning.
- Vælg betaling med kort/mobilepay eller overførsel til vores bankkonto.
Nordjysk Vinimport har indført aldersverifikation
Vi ønsker at tage ansvar for at overholde gældende love og regler, og derfor har vi indført aldersverifikation i forbindelse med online køb af alkohol. Dette skridt er ikke blot et lovgivningskrav, men også en del af vores engagement for at fremme ansvarligt forbrug af alkohol.Hvad betyder aldersverifikation?
Aldersverifikation skal sikre, at alle kunder, der ønsker at købe alkohol online, er over den lovbestemte aldersgrænse på 18 år.Hvordan fungerer aldersverifikationen?
Når du handler hos Nordjysk Vinimport, vil du blive bedt om at bekræfte din alder, inden du kan gennemføre dit køb. Vi gør denne proces så enkel som muligt ved at tilbyde verifikation gennem MitID. Når du har valgt dine varer og går til kassen, bliver du bedt om at verificere din alder gennem MitID. Det kræver blot, at du logger ind med dine MitID-oplysninger.Godkend din ordre.
Når betalingen er godkendt vises en bekræftelseside og din ordre er gennemført. Samtidig sendes der en e-mail med ordrebekræftelsen/faktura.
Hos Nordjysk Vinimport accepteres følgende betalingsmidler:
Betaling kan foretages via betalingskort/mobilepay.
Fragt
Nordjysk vinimport leverer i hele landet. Leveringstiden ligger gennemsnitlig mellem 1-3 hverdage på en standard ordre. Leveringsomkostningerne lægges oven i beløbet for den enkelte ordre. Leveringsomkostningerne afhænger af ordrens beløb.
Fragtpriser:
Du kan afhente vinen hos os og derved spare fragten.
Fragtpriser leveret via PostNord og GLS.
Fragtpriser kan du finde under “Vælg leveringsmetode”.
Fragt gratis ved køb for min. 999,- kr. til brofaste øer i DK
Ved levering til private: Lav venligst en bemærkning om, hvor varen kan stilles i tilfælde af, at fragtmanden ikke finder nogen hjemme.
Hvis du har mulighed for at få leveret på din arbejdsplads eller til et andet firma kan dette være en fordel.
Varerne kan selvfølgelig også afhentes på vort lager: Drejervej 26, 9300 Sæby.
Fortrydelsesret
Hos Nordjysk Vinimport får du altid 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor ordren er leveret i kundens varetægt.
Imødekommelse af fortrydelsesretten og returnering af varen sker kun såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som den blev modtaget. Bruges varen på en måde, der formindsker varens salgsværdig væsentligt, bortfalder fortrydelsesretten.
Ønskes fortrydelsesretten benyttet, sker omkostningerne forbundet med returneringen for kundens regning. Alternativt kan du nægte at modtage varen, når den leveres. Du skal sende den retur med posten eller fragtfirma til vores adresse:
Nordjysk Vinimport
Drejervej 26
DK-9300 Sæby
Telefonnummer: 6128 3079
Email adresse: info@nordjysk-vinimport.dk
Når du returnerer varen, bedes du medsende følgende oplysninger sammen med pakken: Ordrenummer samt dit kontonummer, hvortil penge kan overføres. Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi overføre beløbet til det medsendte kontonummer.
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Ønsker du at rette klage over vores produkt til Forbrugerklagenævnet, kan du rette henvendelse til førnævnte via dette link:
http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Forbrugerklagenaevnet/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet
Returnering
I forbindelse med returnering af varer til nordjysk-vinimport.dk er det ifølge den nye lov nu dig selv, der bærer risikoen for varen, indtil den er i hænderne på nordjysk-vinimport.dk. Forsvinder pakken, eller går den i stykker under transporten, er det således dig selv, der hæfter for varen. Derudover har Nordjysk Vinimport ikke pligt til at tilbagebetale de ekstra omkostninger, der er forbundet med, hvis du som forbruger har valgt en anden og dyrere leveringsform end den standardlevering som nordjysk-vinimport.dk har tilbudt.
nordjysk-vinimport.dk har heller ikke længere pligt til at refundere det betalingsgebyr fra Nets, som du som forbruger har betalt i forbindelse med købet.
Reklamationsret
Når du handler på nordjysk-vinimport.dk har du selvfølgelig 12 måneders reklamationsret, hvis der er fejl på varen. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed. Varens holdbarhedsdato fremgår af emballagen. Hvis varen skal erstattes i kroner og øre, bedes du medsende oplysninger om fejlen, dit ordrenummer samt dit kontonummer, når varen returneres. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationen skal selvfølgelig ske indenfor ”rimelig tid” efter manglen eller fejlen er fundet. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Vi tager forbehold for udsolgte varer og eventuelle fejl og tastefejl på webshoppens priser.